بیانیه شورای هیئات مذهبی به مناسبت ۲۲بهمن

 «در آستانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران قرار داریم. تاریخ پرفراز و نشیب این حرکت الهی نشان می‌دهد که با گذشت زمان، هر روز بر طراوت این میراث عزیز افزوده می‌شود. مسئولان محترم هیئت‌های مذهبی سراسر کشور، با دعوت از مردم همیشه در صحنه و هوشیار ایران اسلامی به حضور پرصلابت در راهپیمایی ۲۲بهمن امسال، توجه همگان را به نکات مهم زیر جلب می‌کند:

۱. انقلاب اسلامی، تحقق حاکمیت حق، نمایشگاه آزادی، استقلال و حق طلبی و جلوگاه وعده الهی «یا ایُّهَا الَّذینَ آمَنُوا إن تَّنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اقدامَکُم» و «إِنَّ اللّهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّی یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ» بوده و هست. پس از گذشت چهار دهه از عمر انقلاب، ثبات قدم بر سرِ آرمان‌ها و اصول اولیه انقلاب، همچنان راز ماندگاری ماست. استمرارِ حق خواهی و پایداری در آن تفکر بنیادین قرآنی و الهی است که ما را بی وقفه به پیش می‌برد.

۲- هر چه از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد، صف‌بندی‌ها و مرزبندی‌ها در مقابل این انقلاب الهی روشن‌تر می‌شود. امروز صف‌بندی ملت‌های مظلوم در دفاع از این انقلاب و مرزبندی دشمنان در مبارزه با آن روشن است. آمریکا و همراهانش در یک طرف و مظلومان و مستضعفان در طرف مقابل ایستاده‌اند. انقلاب اسلامی همچنان به عنوان یک حکومت مستقل و ایده قدرتمند در دفاع از پابرهنگان جهان مطرح است و نظریه عدالت‌طلبی، آزادیخواهی و مردم‌سالاری دینی را به بشریت تقدیم می‌دارد.پاسداشت انقلاب و شکر این نعمت، دفاع از ارزش‌های آن است.

راه امام خمینی (ره) و تداوم شکوهمندانه آن توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) همچنان با نشاط و سرزنده و پر از نکته برای همه مسلمانان است و هنوز راه رهایی بخش بی‌بدیل برای امت اسلامی است. مردم مسلمان ایران، به عنوان پیشگامان نهضت الهی ایران باید همچنان حافظان و مدافعان این خط در سنگر اول باشند و با همه وجود از آرمان‌های بلند امام خمینی(ره) و خلف صالحشان حمایت کنند.

۳- زلزله ویرانگر شهرستان خوی و دو کشور مسلمان، دوست و همسایه ترکیه و سوریه و جان باختن و مجروحیت تعداد زیادی از مردم و خرابی منازل و بی خانمانی آن‌ها در این هوای سرد و طاقت فرسا دل هر مسلمانی را به درد می‌آورد. با تسلیت این غم بزرگ به هموطنانمان در آذربایجان غربی و مردم سوریه و ترکیه، برای عزیزان درگذشته غفران الهی، برای مجروحان شفای عاجل و برای بازماندگان آن‌ها صبر و اجر از خداوند متعال مسئلت داریم.

۵
از ۵
۹ مشارکت کننده