متن سخنرانی حاج اقا عالی
امام زمان (عج) زنده است
این وجود مقدس رو ما این جوری می شناسیمش ماها که شیعه هستیم میگوییم امام زنده هست ، هست هرچقدر هم عمرشون طول بکشه امام که فقط حاکمیت سیاسی بر جهان نمی خواهد داشته باشد که بگوییم خب الان که حاکم سیاسی جهان نیست چه فایده داره ، الان که حکومت نداره بر جهان خب چه فایده داره که باشن میدونید دیگه تمام ادیان های دیگری که معتقد به موعود و منجی هستن مثل مسیحی ها ، یهودی ها و بسیاری از اهل سنت میگویند منجی خواهد امد ولی هنوز زنده نیست فرقشان با شیعه این است اونا میگویند موعود موجود نیست الان فقط موعود است و وعده داده شده که خواهد امد و جهان را پر از عدل بکند اما الان زنده نیستند چرا ؟ چون انها موعود را فقط کسی میدانند که فقط زمین را پر از عدل میکند و حکومت را بدست میگیرد خب الان که حکومت را ندارند پس دلیلی ندارد که زنده باشند اما شیعه قائل به این هست که یکی از کارهای امام حاکمیت سیاسی هست یکی از شئونشان این است که اون الان فعلا تعطیل هست به خاطر این که امادگی اش نیست اما این یکی از کارهای حضرت هست مهم ترین کار حضرت فیض به عالم دادن هست واسطه فیض هستند حجت خداست او اگر نباشد عالم نیست.
دلیل داشته باشید برای این که اگه گفتن امام زمان زنده هستند ما باید دلیل داشته باشیم که خدایی نکرده اگه شبهه انداختند یک مرتبه در ان نمانید که اره راست میگویند خب برای چی امام زمان زنده باشند ببینید دلیل بسیار ساده ای عرض میکنم شما نگاه کنید خدا عالم رو برای چی خلق کرد برای شیطنت ، برای فساد ، برای خونریزی ، برای لگد پرانی به سمت خدا ؟ نه عالم را خلق کرد برای بندگی و ان کسی که بندگی خدا را حقش را بجا میگذارد حجت خداست ، خلیفت الله هست .
خلیفت الله هستند که تمام صفات خدا را در این زمین دارند و حق بندگی را بجا میگذارند پس بنا بر این مثل یک باغی هست که یک گل استثنایی یا یک درخت میوه استثنایی در ان هست و باغبان چون میبیند یک همچین چیزی انجا در باغش هست به باغچه آب میدهد ولو بقیه گل ها و علف ها هم آب می خودند حتی علف هرز هاهم آب می خورند اما باغبان چشمش به ان گل استثنایی هست به خاطر او دارد به عالم آب میدهد به ان باغش آب میدهد ، خدا به این عالم دارند فیض میدهد به خاطر اون کسی که بنده ی خودش است و حق بندگی را بجا اورده هیچ شرکی در وجودش نیست اون وقت به دیگران و علف هرز ها یعنی کفار وکسانی که حتی خدارا قبول ندارند به انها هم فیض داره میرسه پس بنا بر این وجود مقدسش زنده هست و تا هرچقدر که عمر شریفشان طول بکشد ، طولانی شدن عمر که چیزی نیست که این بزرگوار رو ما این جوری میبینیم که دم خانیشان میرویم و حاجتی هم میخوایم اگرم ما در خونه اهل بیت میریم به خاطر این هست که این ها یک دم و دستگاهی پیش خدا دارند ، یک دکان و دستگاهی کنار دکان و دستگاه خدا دارند نه میگویند دکان و دستگاه اهل بیت همان دکان و دستگاه خداست همان هست که امام صادق فرمودند « ولایتنا ولایت الله » ولایت ما همام ولایت خداست کسی که زیر بار ولایت ما برود یعنی زیر بار سرپرستی و ولایت خدا رفته است ما همان دستورات خدا را میگوییم چیزی از خودمان نداریم که پس بنا بر این ما اگر از اهل بیت چیزی میخوایم از باب این هست که اینان از خدا میخواهند و میدند هست ، مستقل نیستند که شرک باشد وهابی خبیث این را نمیفهمد و شیعه را متهم به شرک میکند یا خودش را به نفهمی میزند که میگوید شیعیان چرا میگویند امام رضا به من چنین حاجتی رو بده یا امیر المومنین مریض منو شفا بده چرا اینو میگویند این شرکه باید فقط گفت خدا چوابش این هست که شیعیان که میگویند یا امام رضا میدانند که امام رضا واسطه هستند خودشون نیستند از کس دیگری میگیرد و میدهد
خداوند رحمت کند اقای مجتهدی تهرانی رو ، اقای مجتهدی خیلی سال پیش بود ایشون میگفتند من یک مرتبه خدمت ایت الله صمد اقای خانساری که از مراجع تهران بود حدود سی و دو سال پیش مرحوم شدند اقای مجتهدی میگفتند من خدمت ایشون رسیدم به ایشون گفتم وقتی ما میریم حرم معصومین( حرم امام رضا ، امام حسین ، امیر المومنین) چگونه بخواهیم مثلا این جوری بخوایم که خدایا به حق امام رضا به من فلان چیز رو بده یعنی خدا را خطاب بکنیم و مخاطب قرار دهیم که به حق ائمه به ما یک چیزی بدن یا این که این چوری بگوییم ، بگوییم یا امام رضا مریض مارو شفا بده و ... کدومش بهتره اقای صمد خانساری که مرجع فوق العاده ای بود ایشون فرمودند هر دوی انها خوبه ولی دومی بهتر هست که به خود امام رضا بگویید که امام رضا براتون بخواهد بعد گفتند تازه گهگاهی برید سر قبر طبرسی اولیای خدایی که دفن هستن در مشهد از او بخواین که از امام رضا بخواهد که امام رضا از خدا بخواهد این واسطه ها رو بیشتر کنید
1
چون این واسطه هایی که پایین ترن سنخیتشان با ماها بیشتره دیگه ایت الله حسن زاده املی مبگفتند استاد ما که از مراجع تهران بود میگفتند من یک موقع هایی میرم مشهد حاجتی دارم انجا حاجتم را بهم نمیدن میام حرم حضرت عبد العظیم اینجا میگیرم امام رضا اونجا نمیده میام اینجا میگیرم یعنی در واقع امام رضا حواله میکنند به زیر دستشان این پایین تری ها بدن گاهی موقع ها واسطه های پایین زود تر میدن چون سنخیتشان با ما بیشتره شما در قران همتون خواندید که حضرت سلیمان به اطرافیانش گفت چی کسی میتواند تخت بلقیس رو از یمن بیاره هر کسی یک چیزی گفت یکی از شاگردان حضرت سلیمان که عاصف بن بلخیا بود گفت من قبل از این که این پلکتان به هم بخوره من تخت را برایتان میاورم که همین کارم کرد و اورد خب من از شما یک سوال دارم شما خودتون میتوانستید بیارید چرا شاگردتان اورد چه نیازی هست که به اینا بگویید که این کار رو انجام بدن وقتی یک شاگرد حضرت سلیمان در یک چشم به هم زدن تخت را اورد خب خود حضرت نمیتونه ؟ قطعا میتواند پس چرا حضرت سلیمان از این ها خواست ؟ شان حضرت سلیمان بالا تر از این کار هاست این کار ها کار زیر دستاشون هست ، گاهی موقع ها ائمه به زیر دستشان میگویند که کار این رو راه بینداز از این جهت امام زاده های غریب یا بعضی از اولیای خدا به زیارتشون برید و احیا کنید انجا را ، گاهی موقعه ها حاجت انجا زود تر داده میشود نه این که ادم از حرم امام رضا نخواهدا نه ولی از انها غافل نباشه ، در هرصورت ما همه اینها را واسطه میدانیم