شهید علی اسدی

 

علی اسدی در سال 1345 متولد شد. وی بدلیل وضعیت نامناسب اقتصادی خانواده مجبور به کار شد تا کمک خرج خانواده باشد. مادرش او را خوش خلق و متواضع می داند، بطوریکه هیچ کس را ناراحت نمی کرد. بسیار به احکام شرعی اهمیت می داد و واجباتش ترک نمی شد. بر اقامه نماز به جماعت و حضور در نماز جمعه تاکید بسیار داشت.

از مادران امروز و فردا می خواهم، فرزندانی، مدافع اسلام تربیت کنند

به گزارش ایثار واحد استان قم، علی اطراف حرم دستفروشی می کرد و در دوارن انقلاب به جهت قرارگرفتن در جریان حرکت های مردمی در تمام راهپیمایی ها شرکت داشت. اعلامیه های امام را پخش می کرد و بارها توسط گاردی ها مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

بعد از انقلاب علی مسئول تبلیغات مسجد دو طفلان مسلم شد. با شروع جنگ از طریق بسیج راهی جبهه ها شد. هفت بار در غرب و جنوب و در عملیات های طریق القدس، محرم و والفجر مقدمات حضور یافت. 20 روزی هم اسیر کومله ها بود. سرانجام در منطقه پاسگاه زید بر اثر اصابت خمپاره و ترکش در 14 فروردین سال 1362 به شهادت رسید.

شهادتش بر روی خانواده و اقوام تاثیر بسیاری گذاشت بطوریکه بعد از او 22 نفر از اعضای خانواده و فامیل عازم جبهه شدند، تا پرچم او بر زمین نماد.

علی اولین شهید خانواده اسدی است و بعد از او صاحبعلی اسدی برادرش در سن 22 سالگی در عملیات بدر سال 1363 به شهادت رسید.

وصیتنامه شهید:

سلام بر خون خدا حسین (ع)، سلام بر شهدای اسلام، آنان که اسلام را پیروز کردند و به ما امنیت و سرافرازی بخشیدند.و امیدوارم من نیز بتوانم خون خویش را در راه سربلندی اسلام تقدیم کنم کاش بتوانم با  شهادتم دین خود را به اسلام ادا کرده باشم.

مادرم شما نیز از زینب (س)  درس بگیرید و همانند ایشان رفتار کنید. صبر کنید بر شهادت ما و استقامت کنید در برابر سختیها ، منافقان لحظه ای از پای نمی نشینند.و انسانهای وارسته چون بهشتی ها، مدنی ها را به شهادت رساندند. برای پیروزی اسلام دعا کنید. به جان امام دعا کنید.

از مادران امروز و فردا می خواهیم که فرزندانی برای این مملکت تربیت کنند که مدافع اسلام و پیرو مکتب حسین بن علی (ع)باشند.

از روحانیت دفاع کنید. اگر روحانیت نداشته باشیم اسلام و مذهب نداریم. ماهرچه داریم از روحانیت در خط امام است و به برکت وجود آنهاست که به دستورات و امور مذهبی آگاه هستیم.

اینهمه به ما برای نماز جمعه سفارش شده است. مبادا نماز جمعه را فراموش کنید. با حضور در نمازجمعه هم عمل عبادی انجام داده ایم، هم در خصوص مسایل روز اطلاعات و آگاهی کسب می کنیم.

به امید پیروزی کامل رزمندگان اسلام بر کفر جهانی و آمریکای جنایتکار.
۵
از ۵
۱۷ مشارکت کننده