روش_های_تربیتی:  روش انتساب به غفلت و سهو

 


روش_های_تربیتی:  روش انتساب به غفلت و سهو


پس از تغافل، بهترین روش برخورد با متربى، در صورتى که خطاى وى ناچیز و اندک باشد، «انتساب به غفلت» است، یعنى فرض را بر آن گذاشته می‌شود که صدور چنین عملى از روى غفلت و نا آگاهى نسبت به عواقب سوء عمل بوده و یا اصولاً از قبح و زشتى عمل اطلاعى نداشته و یا بر فرض اطلاع، سهواً و ناخواسته چنین عملى از وى صادر شده است.

این روش نیز، خود مایه کرامت وبزرگوارى متربى و نیز ایجاد و اطمینان و اعتماد متربى نسبت مربى مى‌شود و مربى در در نزد متربى مقام و مرتبه‌اى عظیم مى‌یابد.

 این معنا از گفته امام على بن ابیطالب که فرمود: کار برادر دینى خویش را به بهترین وجه قرار ده نیز حاصل مى‌آید. با توجه به آنچه گفته شد، روشن گشت که باید بین فعلى که از روى عمد و آگاهى از متربى سر مى‌زند و افعالى که این اوصاف را ندارند تمایز قایل شده روش‌هایى که از این پس ارایه مى‌شود در حقیقت براى مقابله با افعال سومى است که متربى از روى عمد و آگاهى انجام مى‌دهد.

نظر بدهید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش