مقام حضرت معصومه بخش دوم

آیت اللّه مسعودی خمینی که تولیت حرم حضرت معصومه را مدتی به عهده داشتند نقل می کردند که آیت اللّه بهجت (رحمه الله علیه) همیشه بعد از نماز صبح به حرم می آمدند و زیارت می کردند.

یک روز صبح که به حرم آمدند من ایشان را همراهی کردم. خدام حرم همینطور که نظافت می کردند ذکری چیزی هم با صدای بلند می خواندند. آقای بهجت(رحمه الله) به من گفتند که آقای مسعودی به خادم ها بگویید صدایشان را پایین بیاورند. حرم پر از ملایکه هست و آنها از صدای بلند اذیت می شوند. سپس گفتند: میدانی ماموریت این ملایک چیستعرض کردم نخیر. فرمودند:هر زایری که وارد حرم می شود دو مَلِک موکّل او می شوند و تا وقتی در حرم است با او هستند و برای او می نویسند کجا رفت ؟ چه کرد ؟ چه خواست ؟ وقتی این مطلب را بدانیم دیگر می فهمیم با چه احترامی باید وارد حرم شویم و در تمام مدت مشغول عبادت باشیم. پیامبر (صلیالله علیه وآله) می فرمایند بهشت هشت در دارد که یک در آن در قم باز می شود.

یکی از القاب ، عالمه است. امام رضا(علیه السلام) برادرشان نیز مشهور به عالم آل محمد هستند. بسیاری از علما گفته اند که تمام علم خود و هرچه دارند را از حضرت معصومه (سلام‌ الله‌ علیها) گرفته اند. سیدحسن نصراللّه دو سال در مدرسه حجتیه قم درس خوانده اند.ایشان نیز فرموده اند:که هرچه دارم از آن دو سال قم و از بانو فاطمه معصومه دارند. واقعا بی عرضه کسی است که چند سال برای تحصیل به قم بیاید و بعد دست خالی به شهرش برگردد و هیچ تغییری در خانواده یا دوستان و ... ایجاد نکند.

بزرگترین علما را که بررسی می کنیم می بنیم از قم بلند شده اند. ملاصدرا ، امام خمینی ، آیت اللّه بروجردی ، آیت اللّه بهجت و ... همه در قم بوده که عالم شده اند. خیلی خسارت است که طلاب و دانشجویانی که در قم هستند از این فرصت استفاده نکنند. هرچه ظرفیت وجودتان باشد به همان اندازه بهره می برید.

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده