کمبود شعر در ارتباط با امام زاده موسی مبرقع برطرف شد

جواد اشعری پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در کنار مضجع شریف چهل اختران برگزار شد، با اشاره به برگزاری سوگواره امامزاده موسی مبرقع بیان کرد: این همایش برای نخستین بار در سطح ملی در قم برگزار می شود.

وی با اشاره به مدت زمان فراخوان برای ارسال آثار به این همایش بیان کرد:  شعرای آئینی کشور در مدت زمان کمتر از 14 روز 50 اثر در مدح و منقبت این امام زاده بلافصل به دبیرخانه این همایش ارسال کردند.

مدیرسوگواره امامزاده موسی مبرقع، با اشاره به کمبودهایی که در زمینه شعر آئینی برای این امام زاده شریف وجود داشت، بیان کرد: با ارسال آثار خوبی که به دبیرخانه این سوگواره ارسال شد از کمبود شعر که در خصوص این امامزاده جلیل القدر وجود داشت کاسته شد.

وی با تبیین جزئیات برگزاری این همایش بیان کرد: همایش ملی سوگواره حضرت موسی مبرقع(ع) سه شنبه 26 آذرماه سال جاری در کنار بارگاه این امامزاده جلیل القدر برگزار می شود و پس از گذشت سه روز در روز جمعه به کار خود پایان می دهد.

اشعری با اشاره به همکاری برخی نهادهای دولتی و موسسات خصوصی در برگزاری این همایش، گفت: آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع(ع)،سازمان فرهنگی و هنری شهرداری قم،هیئت عاشقان حضرت محسن(ع)، بنیاد دعبل خزایی، جامعه مداحان قم، انجمن نغمه سرایان آل محمد(ص)، مجمع هیئات مذهبی استان قم، مجمع مداحان آذری زبان قم، کانون مداحان خادمیار رضوی استان قم، سازمان بسیج مداحان و شاعران سپاه علی بن ابی طالب(ع)، و ... در برگزاری این سوگواره مشارکت دارند.

 

وی با تبیین اهداف برگزاری این همایش تصریح کرد: معرفی هرچه بهتر شخصیت حضرت موسی مبرقع(ع) و آستان مقدس این امامزاده واجب التعظیم به مردم از مهمترین اهداف برگزاری این سوگواره است

 

۵
از ۵
۱۹ مشارکت کننده