بیانیه شورای هیئات مذهبی استان قم

 

بیانیه شورای هیئات مذهبی استان قم

بسم الله الرحمن الرحیم

السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَی الاْرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ

 

حیات طیبه شیعه طی قرن‌های متمادی همواره با فراز و نشیب‌های متعددی مواجه بوده . لکن آنچه که شکوه و اقتدار این جریان تاریخی 1400 ساله را حفظ کرده توجه ویژه به مقوله شهادت و انتظار است. شیعیان در این سال‌ها با مسائل و مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم کرده‌اند اما روز به روز شعله محبت و مودت اهل بیت علیهم السلام به ویژه عشق به اباعبدالله الحسین علیه السلام در قلوب مومنین بیشتر بر افروخته گردیده است.

امروز هم با وجود مشکلات عدیده‌ای که این ویروس منحوس برای مردم به وجود آورده، شاهد برگزاری محافل و مجالس عزای اباعبدالله الحسین (علیه السلام) همراه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هستیم که این مهم مرهون تلاش‌های مجاهدانه کادر بهداشت و درمان، مسئولین و همچنین اهتمام ویژه شما هیئات مذهبی و عزاداران حسینی است.

ما خادمین هیئات شهر کریمه اهلبیت (علیهم السلام )بر خود فرض می‌دانیم از رهنمودهای سراسر نور و حکمت ولی امر مسلمین ( مد ظله العالی) ، مراجع عظام تقلید و علمای اعلام که بر اقامه باشکوه عزای امام حسین (علیه السلام) همراه با رعایت مسائل بهداشتی تاکید داشتند تشکر نموده و اعلام کنیم همچنان تابع مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا خواهیم بود.

 لذا به نمایندگی از هیئات مذهبی اعلام می داریم به منظور حفظ جان مومنین و جلوگیری از شیوع این ویروس منحوس از حرکت هرگونه دسته عزا در خیابان ها ، محلات و ... خودداری نموده و همگان را نیز به برپایی مراسم و مجالس، مطابق روزهای قبل دعوت  می نماییم. امید است که با عنایت اهلبیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) روزگار سلامتی به همه جوامع ، به ویژه ام القرای جهان اسلام (ایران عزیز) بازگردد و بتوانیم در آینده نزدیک همچون گذشته نه چندان دور در تعظیم شعائر کوشا باشیم.

 

 

                                                                                                    شورای هیئات مذهبی

                                                                                                         استان قم

                                                                                                  هفتم شهریور ماه 1399

۵
از ۵
۱۶ مشارکت کننده