پیام شهردار قم در پی درگذشت حجت‌الاسلام چهل‌ اخترانی

سید مرتضی سقائیان‌نژاد» شهردار قم در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج «سید عبدالحسین چهل‌اخترانی» را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر می‌باشد:

بسمه تعالی

إذا مات العالم ثُلم فی الإسلام ثَلمه لا یسدّها شیء إلى یوم القیامه

خبر ارتحال خادم خاندان مکرم آل‌الله و پیرغلام آستان اباعبدالله الحسین علیه‌السلام حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید عبدالحسین چهل‌اخترانی رضوان الله تعالى علیه در ایام محرم موجب تأثر و تألم شد.

تلاش و خدمات آن مرحوم در تعظیم شعائر حسینی و اقامه‌ی عزای سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه‌السلام به ویژه در زمان مسئولیت شورای هماهنگی هیئات مذهبی استان قم و آستان مقدس امامزادگان چهل‌اختران بدون شک دستگیر آن مرحوم در سرای آخرت و باعث شمول الطاف حضرت احدیت گشته و روح بلندش را در سرای باقی جایگاهی رفیع و آرامشی ابدی و هم‌نشینی با اولیا و اوصیا در بهشت برین را نصیب و قسمت گرداند.

ضایعه أسفبار و جبران ناپذیر ارتحال این خادم اهل بیت علیهم السلام را به مردم شریف قم، حوزه‌هاى علمیّه، جامعه هیئات مذهبی استان، خانواده و منسوبین ایشان تسلیت و اجر صابران براى بازماندگان از درگاه پروردگار متعال مسئلت دارم.

سیدمرتضی سقائیان‌نژاد

۱۶ شهریور ماه ۱۴۰۰

شایان ذکر است که حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالحسین چهل اخترانی امروز سه شنبه 16 شهریور 1400 پس از چند روز بستری در بیمارستان، به دیار حق شتافت. وی سال ها مراسم سوگواری محله چهل اختران قم را با شکوه خاصی برگزار می کرد.

۵
از ۵
۱۶ مشارکت کننده