مدیرکل تبلیغات اسلامی قم: تبلیغ دین باید مردمی شود

 

مردمی کردن تبلیغ معارف دین و استفاده از ظرفیت های مردم با سازماندهی تشکل هایی مذهبی متشکل از جوانان با انگیره مهمترین رویکرد سارمان تبلیغات اسلامی در ترویج معارف دینی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین رضا عزت‌زمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به یکم تیرماه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) ادامه داد: مبنای شکل گیری سازمان تبلیغات اسلام، تبیین و ترویج اسلام ناب محمدی با استفاده از ظرفیت های مردمی بوده است.

وی، سازمان تبلیغات اسلامی را مولود انقلاب دانست و افزود: ضرورت استفاده از مردم برای تبلیغ، ساماندهی تبلیغات در دوران دفاع مقدس و فعالیت در تمام عرصه های مرتبط با ترویج و نشر مبانی دینی و معارف اهل بیت(ع) موجب شد تا سازمان تبلیغات به فرمان امام راحل در کشور شکل گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم اظهار داشت: ساماندهی، ‌توانمندسازی، تقویت و استفاده بهینه و هدفمند از ظرفیت های مخلف فرهنگی،‌هنری و مردمی با استفاده از ائمه جماعات مساجد، روحانیون مستقر و همچنین تشکل های مذهبی رویکرد مهم سازمان تبلیغات است.

عزت زمانی، سازمان تبلیغات را پیشرو در تولید محتوای دینی در بستر فضای مجازی و اینترنت دانست و گفت: به دلیل اهمیت فضای مجازی و ضرورت ورود دستگاه های فرهنگی و تبلیغی برای تولید محتوا در بستر اینترنت،‌سایت تبیان زیرمجموعه این سازمان ایجاد و در اندک زمانی به عنوان یکی از اثرگذارترین سایت های جریان ساز در حوزه فرهنگی تبدیل شد.

وی ادامه داد: سازمان تبلیغات درطول فعالیت خود، به تناسب نیازهای مرتبط با تبلیغ، بسترها و زیرساخت های مهمی را برای تربیت و آموزش مبلغان توانمند و آگاه و همچنین تولید و انتشار محتوای دینی در قالب تولید فیلم، کتاب و محتواهای چندرسانه ای از جمله تاسیس حوزه هنری، دانشگاه سوره، ایجاد چاپخانه و انتشاراتی امیرکبیر و خوارزمی را فراهم کرده‌است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم گفت: اکنون با گذشت قریب 39 سال از فعالیت این نهاد تبلیغی، سازمان تبلیغات در طیف وسیعی از زمینه های فرهنگی،‌هنری، دینی و مردمی فعالیت های مهم و اثرگذاری در حال انجام است.

عزت زمانی، کمک به تقویت هسته های فرهنگی مردم و همچنین مردمی کردن تبلیغ را به عنوان مهمترین اولویت این سازمان دانست و ادامه داد: تمام برنامه ریزی ها استفاده از ظرفیت های مردمی در امر تبلیغ است تا مردم خود مبلغ دین باشند.

وی، گفت: حضور اجتماعی طلاب و اثرگذاری بیشتر روحانیون از دیگر اولویت های سازمان تبلیغات است که در راستای این هدف گذاری اداره کل تبلیغات قم در یک سال اخیر گام های مهمی برداشته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم اظهار داشت: رشد و تقویت شبکه مبلغان دینی، تقویت تشکل های دینی، تربیت نیروی انسانی، اثرگذاری بیشتر در فضای مجازی و همچنین توجه به مسجد و اهمیت جایگاه آن در محلات از جمله اولویت هایی است که برای تحقق آنها برنامه ریزی های مختلفی انجام شده و در حال اجرا هستند.

۵
از ۵
۲۰ مشارکت کننده