واگذاری امور فرهنگی حوزه دین به مردم در اولویت است

 

حجت الاسلام عزت زمانی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم واگذاری امور فرهنگی حوزه دین به مردم را یکی از اولویت‌های کاری خود ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»،حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی، قم را مهد علم و تمدن دانست و اظهار کرد: قم مرکز فرهنگ و تعلیم و تربیت دنیاست که ده‌ها هزار کتاب و نرم افزار و تولیدات علمی و فرهنگی از این شهر به دنیا صادر می‌شود.

وی افزود: باید به شأن اساسی و مهم قم توجه کنیم و با این نگاه، جایگاه قم را در عالم به عنوان مرکز تشیع و شهر نمونه شیعی ارتقا دهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان این که امام خمینی(ره) معنای واقعی اسلام را به همه نشان داده‌اند، گفت: استکبار و استضعاف و بی‌حالی و تنبلی در منظر امام خمینی(ره) به عنوان اسلام آمریکایی چنان خار و خفیف معرفی شد که امروز کسی که می‌خواهد حرف از اسلام بزند اگر خلاف مسیری که امام خمینی(ره) مشخص کرده‌اند طی کند، انگشت‌نما می‌شود.

حجت‌الاسلام عزت زمانی با اشاره به کم سن بودن شهدای گرانقدر قم اظهار کرد: شهدا سرمایه‌های عظیمی هستند که از همه داشته‌های خود گذشتند و ما امروز زیر سایه امنیت، سکاندار حرکت فرهنگی در لباس مقدس روحانیت هستیم.

وی، مسئولیت روحانیت را در حل مشکلات مردم و کاهش آسیب‌های اجتماعی، سنگین دانست و افزود: مردم قم بار انقلاب اسلامی را به دوش کشیده و خاستگاه حرکتشان از این شهر تحولات بزرگی را در عالم رقم زده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تصریح کرد: تلاش می‌کنیم عرصه فرهنگ را در قم به مردم بسپاریم و از همه ظرفیت‌های بی‌بدیل مردم استفاده کنیم تا این فرهنگ ناب تجلی بیشتری پیدا کند.

۵
از ۵
۱۵ مشارکت کننده