بیوگرافی حاج عباس حیدر زاده

 

حاج عباس حیدر زاده
 
عباس حیدرزاده متولد ۱/۰۶/۱۳۴۵ در شهر مقدس قم، در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد. دورۀ ابتدایی را در دبستان محمدیه تکیه یزدی های بازار و دورۀ راهنمائی را در مدرسه رضائیه جنب مدرسه علمیه حجتیّه و یک سال آن را در مدرسه امیرکبیر خیابان ۱۹ دی گذراند.

دورۀ راهنمائی همزمان با شروع انقلاب اسلامی بود. دورۀ متوسطه را در دبیرستان دین و دانش که مؤسس آن شهید دکتر بهشتی بود، در رشته علوم تجربی آغاز کرد.

این دوران در بهبوهۀ جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بود. با شهادت تعدادی از دوستانش و نیز شهادت پسر عمویش شهید محمد تقی حیدرزاده عرصه را برای نشستنش در کلاس درس تنگ کرده بود، بیقراری برای رسیدن به یاران شهید و پیوستن به مدافعان حریم اسلام حقیر را بر آن داشت تا به عضویت سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی در بیاید.در تاریخ ۳۰/۰۵/۱۳۶۲ به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آمد.

از آنجا که خانواده ی  ایشان از جدّ مرحوم ملاحیدر که روضه خوان بود تا مرحوم پدرش که دلداده ی  اهلبیت(علیهم السلام) بود،اهل نماز شب و زیارت عاشورایش ترک نمی شد و آرزو داشت من مداح اهلبیت (علیهم السلام) بشوم همه از محبین خاندان عصمت و طهارت (علیهم السلام) بودند. از این رو هر هفته شب های جمعه در منزل ما مجلس روضه برقرار بود.

پدر بزرگ مادری ایشان مرحوم حاج باقر صادقی از میاندارهای مجالس سینه زنی بود. مرحومِ مادر ایشان همراه لالائی هنگام خواب بالا سرشان روضه امام حسین علیه السلام می خواند.


بر این اساس خدای متعال عنایت کرد از سنین کودکی قریحه و ذوق مداحی در وجود ما متبلور شد. در همان کودکی با بچه های محل هیأتی داشتند که ایشان در آن هیأت می خواند، در مدرسه سر صف دعا می خواند، در مسجد محل تکبیر می گفت.« البته ناگفته نماند برادر بزرگ ایشان مرحوم حاج غلامحسین از مداحان بسیار خوب بود و صدای خیلی خوبی داشت.»

به هر حال دعای پدر و مادر و تشویق آن ها موجب شد خداوند متعال این توفیق بزرگ را نصیب ایشان نماید.

نقطه شروع مداحی ایشان به صورت رسمی از سال ۱۳۶۱ بود. این آغاز  همراه بود با تأسیس جلسه مداحی به مدیریت حاج میرزا محمود مولوی برادرِ مرحوم استاد حاج ملا حسین مولوی بود. تأسیس این جلسه محلی با پیگیری ایشان و عدّه ای از دوستان بود.

 

سعی می کرد در بیشتر جلسات مداحی و مجالسی که اساتید اجرای برنامه داشتند حضور پیدا کند و  از مهارت ها و تجربیات آنان  بهره مند شود.

پس از ترک تحصیل، که در سال ۶۲ ۱۳ برای عضویت در سپاه داشت، در سال ۱۳۷۰ شروع به تحصیل کرد و در سال ۱۳۷۳ دیپلم گرفت، در سال ۱۳۷۴ در دانشگاه تهران(پردیس قم)  رشته زبان و ادبیات عرب قبول شد و در سال ۱۳۷۷ با مدرک کارشناسی زبان و ادبیات عرب فارق التحصیل شد. پس یک وقفه ده ساله درسال ۱۳۸۷ در مجتمع آموزش عالی شهید محلاتی قم مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم قرآن و حدیث قبول شد و در سال ۱۳۸۹ با مدرک کارشناسی ارشد فارق التحصیل شد.

۵
از ۵
۱۸ مشارکت کننده